Graviditetsdiabetes

ÄNTLIGEN!!
Har inte orkar skriva då dagen har gått till att vila o att ta in all fakta o försöka varva ner. Mitt huvud sprängs snart av allt som händer runtomkring, de e grejer hela tiden.

Men men såhär ligger de till:
De sista veckorna i graviditeten (som tur var) producerade Joel insulin åt mig i magen o när han väl kom ut hade han överskott av insulin o inga reserver kvar, därav de låga blodsockret som i sin tur bidrog till syrebrist i hjärnan som i sin tur orsakade hans kramper. Hade detta uppmärksammats tidigare så hade de aldrig behövt gå så långt som de gjorde o han hade då fått näring med detsamma när han kom ut...
O jag borde fått insulin o blodsockermätare när jag var gravid.

O jag tyckte jag var tillräckligt tydlig för bm när jag var där på kontroller att Jag var SJUKT trött, yrslig, suddig syn, törst o kissade mycket o ofta.

Ändå hade jag talat om mitt tillstånd för henne men hon uppmärksammade inte det.

Ärftlighet (som vi ej har i släkten) eller bara ren otur? Jag vet inte.

Man behöver inte märka något o de är väldigt ovanligt i Sverige.
Nu är det utredning på mig som gäller o jag ska lämna blodprov osv.
Graviditetsdiabetes är typ 2 diabetes/åldersdiabetes.

Man kan ha detta Innan man blir gravid o man kan få de under graviditeten man kan ha de efter graviditeten o man kan få de i ett senare skede.
Kost o motion är viktigt!

Summa sumarum, nu inväntas provsvaren o visar de inget så blir Joel friskförklarad :) så fantastiskt!
Vilken resa vi haft, fyfan säger jag bara.
En resa fylld av ångest, tårar, smärta o panik!
Men i slutet av tunneln, där finns ljuset ❤
Ta hand om varandra, vad som helst kan hända!

/ kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0