Microdialys

Måste berätta, i förrgår när vi kom in på sjukhuset så skulle dom sätta en port för provtagning o medicinering, hon fick proverna o porten gled ur, tyvärr o iomede så skyffla hon de sista röret o då saknades två.
På em så skulle de göra ett nytt försök, så de satte microdialysen i magen o de är en grov lång slang som ska in under huden o de drog ut på tiden så emblan hade i stort sett gått ur kroppen eftersom de skulle letas sköterskor o patienter skulle bli klara som stog på tur osv. Han skrek av smärta o panik i ögonen o jag kunde inte hålla tårarna borta i dehär, så väl på plats så var de dax för nästa grej alltså två provrör som skulle tas som var kvar från fm. så nån jävla klåpare stack honom 3GGR i armarna varpå den ena i samma "hål" som den på fm o då var de för att sätta en port alltså nu var jag skitförbannad.. Det gick inte så vi fick gå tillbaka till rummet. De sa att de skulle ringa på narkosen!!
En halvtimme senare kommer han o sköterskan in. Jag sa NEJ de räcker nu, jag vägrar att han ska få nåt mer idag, hon försökte övertyga mig om att de var så viktigt osv. Jag sa glöm de de räcker för idag, varken han eller jag orkade mer då.
Narkosläkaren sa då att "ja är de inte viktigare än så så kan vi gott vänta till imorgon"
Igår då så hade de absolut inte gjort nåt för att vänta o de gick jättebra på första försöket o jag sa de att skulle vi mot förmodan nån gång behöva detta igen så ska fan narkosen sätta de med en gång än att några jävla klåpare till sköterskor ska sticka honom. O narkosläkaren sa de också att hade de inte varit för att sköterskorna stuckit sönder de fina kärlet här i armen så hade de varit jättebra. så istället fick de hamna i huvudet :/

Professor Anna sa de att 6 timmar ska han fasta men han klarar mer ändå men 6 timmar räcker. Han fick mat 10:45. Kl 17 är de dax för provtagning i porten o då hade ju såklart den i huvudet kaugilerat så den var bara o glömma så de blev stick i tårna o 10 rör skulle tas, jippi!
De drog ut på tiden för 5 rör skulle tas innan måltid. Nu var han skitförbannad så 17:45 fick han mat.
Fick träffa en jättebra dietist på dagen också, som joel ska gå hos! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag blir så ledsen av att läsa vad er stackars lilla kille måste utstå. Att bli stucken så många gånger o att ingen tar hänsyn till om emla är ok o funkar eller om man ska göra om det innan nytt stick, verkligen brist på respekt o hänsynslöst. Jag har bara råkat hamna på din blogg så känner dig inte men blir lite nyfiken på vad det är för nåt er kille råkat ut för när han måste utstå allt detta? Hoppas ni får bättre hjälp nästa gång o kräv narkosläkar hjälp från start då. Styrke kramar till er

2013-04-18 @ 20:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0